Планетата Gliese 581g ни "проговори"

Скорошното откритие на екзопланетата Gliese 581g, на която се оказа, че има обитаема зона, развълнува учените, изследващи галактиката за признаци на извънземен живот. Един от тях обяви, че от планетата вече е бил изпратен сигнал – твърдение, което обаче бе посрещнато скептично от негови колеги, съобщи „Фокс нюз“.
След като планетата бе открита на 29 септември, астрономът Рагбир Батал от Университета на Западен Сидни обяви, че е локализирал подозрителен светлинен импулс преди близо две години, който е дошъл от района на галактиката на Gliese 581g. Батал е член на австралийския клон на SETI (на английски: Search for Extra-Terrestrial Intelligence - търсене на извънземен разум) – организация за изследване и образование в областта на астробиологията.
“Когато времето е ясно, отивам в обсерваторията и разглеждам някои звездни обекти. Докато ги наблюдавах, открих този сигнал – много остър, подобен на лазер – точно това, което търсим“, каза Батал пред „Дейли мейл“. Някои от учените обаче са скептични. „Познавам този учен, когато го помолих да ми изпрати подробностите за своето откритие, той отказа. Това е подозрително“, заяви астрономът от SETI Франк Дрейк пред space.com. Дрейк провежда първото издирване на сигнали от извънземен интелект преди 50 години в рамките на проекта „Озма“. Той е авторът на известното уравнение на Дрейк, което изчислява броя на извънземните цивилизации, с който бихме могли да осъществим контакт.
Батал твърди, че е засякъл сигнала през декември 2008 г. - близо две години преди учените да обявят, че са открили Gliese 581g. “Не съм наясно с местоположението, за което се твърди, че е източникът на тази светлина, и той отказва да посочи къде точно се намира. Според мен е много малко вероятно това да е Gliese 581”, обяснява Дрейк.
Gliese 581g е една от двете открити наскоро планети от общо шест, които обикалят червеното джудже Gliese 581, разположено на около 20,5 светлинни години от Земята. Единствено Gliese 581g има обитаема зона – район, в който е възможно да съществува вода в течно състояние. Астрономите смятат, че наличието на вода, която съпътства живота на Земята, може да бъде основната „съставка“ на живота на други планети.
Според други нови изследвания извънземният живот може да се окаже много по-близо до нашата планета – Марс, изглежда, е бил богат на въглероден диоксид в миналото, което увеличава вероятността Червената планета да е била обитаема, съобщи „Дейли мейл“. Учените твърдят, че на няколко километра под повърхността на Марс се намират огромни залежи от карбонатни скали. Това означава, че преди милиони години на Марс е имало въглероден диоксид, а планетата е била много по-влажна и топла.

Барак Обама даде 19 млрд. долара за НАСА за 2011 г.

Американският президент Барак Обама подписа закон, с който определи финансиране на Американската космическа агенция НАСА в размер на 19 млрд. долара за следващата година, предаде Би Би Си. Средствата все още не са напълно гарантирани, тъй като трябва да бъдат отпуснати от Конгреса, но се смята, че съществува широка подкрепа за дейностите на НАСА и средствата няма да бъдат орязани. Законът дава мандат на агенцията да извършва полети до космическата станция до 2020 г., както и да изстреля още една совалка догодина. Той дава и инструкция към НАСА да започне да работи върху ракети за изследване на далечния Космос. 1,3 млрд. долара ще бъдат отпуснати на частни компании за разработването на ракети и капсули, способни да транспортират астронавти до Международната космическа станция. Законът слага официално край на програмата Constellation, стартирана при президента Джордж Буш, която имаше за цел да изпрати пак хора на Луната с нов кораб, наречен „Орион“, и две нови ракети - „Арес 1“ и „Арес 5“.