Сателит на НАСА ще следи нивото на сол в океаните

Американската космическа агенция НАСА се подготвя да изстреля сателит, който ще следи нивото на сол на повърхността на световните океани и как промените в солеността могат да бъдат свързани с климата в бъдеще, съобщи АФП.
Сателитът Aquarius/SAC-D ще бъде изстрелян на 9 юни – три месеца след като НАСА изгуби сателита Glory на стойност 424 млн. долара, който не успя да се отдели от ракетата-носител и падна в океана, припомня агенцията. Орбитиращият научен апарат ще има за цел да картографира целия открит океан на всеки седем дни от позицията си на 657 км над Земята, като предоставя данни как нивото на солта се променя. Според учените те ще доведат до нови открития, които ще подобрят възможностите за предсказване на бъдещи климатични промени. Сателитът ще разполага със седем допълнителни инструмента, с които ще събира данни за най-широко приложение, включително изследвания на естествени рискове, качеството на въздуха и епидемиологията, обявиха от НАСА. Aquarius/SAC-D е продукт на глобално сътрудничество – партньори са Аржентина, Франция, Бразилия, Канада и Италия.