В пустинята Негев откриха най-древното парче земя

Учени са открили най-старото парче земя на планетата, останало непроменено в продължение на 1,8 милиарда години. То се намира в пустинята Негев в Израел, съобщава "Лайв сайънс".
Изследователите обясняват, че по-голямата част от повърхността на Земята се променя постоянно и с бързи темпове под въздействието на редица процеси - ерозия, вулканична дейност, движение на тектонични плочи, изветряне. Необичайна характеристика на пустините, които имат сравнително слаба тектонична активност и терен, устойчив на горещ и сух климат, е, че големи земни повърхности в тях остават непроменени в продължение на милиони години.
Специалистите от Еврейския университет в Ерусалим са потвърдили възрастта на терена в пустинята Негев, като са измерили концентрациите на изотоп,откриван само в земната повърхност. Те показват също колко време повърхността е била изложена на действието на различни елементи. Парчето земя в пустинята Негев е четири пъти по-старо от смятаните досега за най-стари на планетата пустинни райони в Невада, САЩ.