За възникване на живот

Китайски учени стигнаха до извода, че животът на планетите може да възникне само в случай, че на тях има геологична активност. Откритието е публикувано в научното списание Nature Geoscience.
Ако липсва геологична активност, то планетите и техните спътници, покрити с лед, бързо ще загубят цялата си налична вода, която е необходима за развитие на живите организми, смятат изследователите.
По-рано учените предположиха, че спътниците Енцелад (на Сатурн) и Европа (на Юпитер), са пригодни за възникване на живот в бъдеще. Твърдеше се, че моретата и океаните са се появили в резултат на нагряване и увеличаване на размера на Слънцето, а впоследствие във водата са се зародили живи същества.
Но китайските астрофизици са създали еволюционен климатичен модел на подобни ледени тела, който показва, че енергията, топяща ледовете, предизвиква изпарение и на водата, поради което Енцелад и Европа ще се окажат съвършено безжизнени.
Това може да се избегне само, ако на планетите или спътниците има вулканични процеси, които насищат атмосферата с парникови газове, заключават учените.ь