Откриха гореща вода в Космоса

Учени намериха голямо количество водна пара, нагрята до температура от порядъка на 700 градуса по Целзий в обкръжението на стара звезда, обогатена с въглерод, което противоречи на съвременните представи на химиците, съобщи „Нейчър“.
Група астрономи начело с Лин Дъцин от католическия университет в Льовен, Белгия, са анализирали спектрите на инфрачервеното излъчване на звездата IRC +10216, хваната от космическия телескоп „Гершел“. Тази звезда, която се отнася към червените гиганти, постоянно старее и увеличава размерите си. Загадката около нея се състои в това, че през 2001 г. учените са открили нейните линии на излъчване, характерни за водата, което според космическите модели не е възможно. Сега Дъцин и колегите му с помощта на новия космически телескоп са изяснили, че тези линии в спектъра всъщност са много по-големи и много от тях отразяват наличие в близост до звездата на голямо количество енергийно възбудени водни молекули, което съответства на нагрята до 700 градуса по Целзий водна пара.