Блокирането на ензим спира разпространението на рака

Учени от британския институт за ракови изследвания са успели да предотвратят разпространението на рака на гърдата към други органи, след като са блокирали определен ензим при тестове върху лабораторни животни, предаде Би Би Си.
Експериментът показал, че блокирането на ензима LOXL2 предотвратява развитието на метастази. Според тях откритието може да доведе до създаването на ефикасни лекарства. Авторите на изследването припомнят, че 90% от смъртните случаи при онкологично болните са причинени от мигриращи тумори в тялото. Учените установили, че при пациентите с рак на гърдата високите нива на ензима LOXL2 са свързани с разпространение на рака и по-малки шансове за оцеляване. Освен това станало ясно, че въпросният ензим е важен в ранните етапи на разпространението на тумора. Той помага на раковите клетки да се отделят от тъканта на млечната жлеза и да се включат в кръвния поток. В тестовете върху лабораторни животни учените използвали химикали и антибиотици, за да блокират активността на LOXL2. Това спряло разпространението на рака към други тъкани.
Учените смятат, че откритието е важно не само за създаването на нови лекарства, но и за разработването на тест, с който може да се предвиди вероятността от развитието на рака при всеки пациент. „Ако успяваме да предвидим кои тумори ще се разпространят с помощта на LOXL2 и използваме лекарства, за да спрем ензима, можем да спасим много животи“, обясни д-р Джанин Ерлер.