Вулкани и мълнии са породили живота на Земята?

Вулкани и мълнии може да са предоставили жизнената искра, дала началото на живота на Земята, показват нови резултати от „забравено“ изследване от 50-те години на миналия век, съобщи „Дейли мейл“.
Учените използвали съвременни технологии, за да анализират отново газовите проби от „първичния бульон“, създаден от американския биохимик проф. Стенли Милър през 1958 г. Те открили множество аминокиселини – основните градивни елементи на живота, които могат да се обединят, за да образуват протеини. През 1953 г. проф. Милър провел своя известен експеримент, в който опитал да пресъздаде атмосферните условия, възникнали преди появата на живота на Земята преди около 4 млрд. години. С помощта на електрическа искра, подадена в сместа от метан, амоняк, водна пара и водород, с която била симулирана мълния, той успял да получи няколко прости аминокиселини и други органични съединения. Оригиналният „първичен бульон“ обаче не съдържал достатъчно богат набор от органични съединения, които да доведат до създаването на комплексните структури, необходими за възникването на живота. В своя експеримент през 1958 г. проф. Милър добавил към сместа водороден сулфид – газ, образуван от вулканите.
Резултатите от новото изследване на пробите с помощта на съвременни технологии, 1000 пъти по-чувствителни от онези, използвани от проф. Милър, показват голямо количество органични съединения, включително 23 аминокиселини. Около 20 аминокиселини, свързани във вериги, образуват протеините, които дават материал за изграждането на клетки и всички органични механизми на живите същества. Изобилието на аминокиселини било още по-голямо, отколкото в оригиналния „първичен бульон“ на проф. Милър.
Откритията са в подкрепа на теорията, че вулканите са изиграли важна роля при зараждането на живота на нашата планета.