Откриха гена, свързан с преждевременното раждане

Откриха гена, свързан с преждевременното раждане, съобщи Би Би Си. Учени от САЩ и Финландия се надяват, че проучването им може да доведе до създаването на тест, с който ще се определи рискът от преждевременно раждане. Във Великобритания едно от всички 10 бебета се ражда преди 37-ата седмица на бременността, което води до потенциални проблеми за здравословното състояние на новородените. Кралският колеж за акушерство и гинекология съобщи, че откритието ще помогне да се идентифицират жените в риск.
В сравнение с другите примати, като бозайниците, хората се раждат със сравнително големи глави и тесни родови канали. Изследователите от университетите във Вандербилт, Вашингтон и Хелзинки проучвали ДНК, за да докажат ускорената еволюция, и открили гени, които са мутирали в човешкия организъм повече, отколкото при приматите. Били идентифицирани 150 гена. Сред тях голяма връзка с преждевременното раждане била намерена във вариантите на FSHR, или „гена на стимулиращия фоликулите хормон рецептор“.
„В идеалния вариант ние искаме да предскажем кои жени са в най-голям риск от преждевременно раждане, за да можем да го предотвратим. Това ще повлияе върху бебешката смъртност и дългосрочните усложнения, възникващи при родените преждевременно“, заяви проф. Луис Мугила от Департамента по педиатрия в Университета във Вандербилт.