НАСА публикува хиляди нови снимки на неизвестни космически обекти

Американската космическа агенция НАСА публикува хиляди снимки на нови звезди, галактики и астероиди на своя сайт, съобщи Нюзру. От 2009 г. инфрачервеният телескоп WISE е направил общо 2,7 млн. снимки, с помощта на които астрономите са идентифицирали около 33 хиляди астероида в Главния астероиден пояс между Марс и Юпитер, както и 20 комети. По данни на НАСА са били фиксирани 133 околоземни обекта като астероиди и комети, чиято орбита е не по-далече от 45 км от земната.
Телескопът WISE, който струва над 300 млн. долара, притежава уникално оборудване, което засича не само зрителните образи на космическите обекти, но и топлинното излъчване, поради което е способен да открива обекти, невидими за другите телескопи. Досега са публикувани половината от снимките, които предстои да бъдат разпространени до пролетта на 2012 г. През октомври запасите на охлаждащото вещество на телескопа свършиха, поради което той вече не може да засича отдалечени обекти. Вместо това WISE вече изследва части от Космоса, по-близки до Земята, в търсене на астероиди или комети, които могат да застрашат нашата планета.