Откриха гена на къдравата коса

Пресите за изправяне на коса скоро ще могат да бъдат заменени от хапче, смятат учените, които са открили гена на къдравата коса, съобщи в. „Дейли телеграф“.
Изследователи от Института за медицински изследвания в Куинсланд смятат, че трихохиалинът, който играе роля при формирането на космените фоликули, е един от основните гени, отговарящи за къдравата коса.
Професор Ник Мартин и д-р Сара Медланд се опитали да открият генетични вариации, отговарящи за къдравата коса при хора от европейски произход. Изследванията показват, че 45% от европейците са с права коса, 40% са с чуплива, а 15% са с къдрава коса. Освен това учените смятат, че шансовете да наследим къдриците от своите предшественици е около 90%. Изследователите анализирали данни, събрани от 5000 двойки близнаци в Австралия за период от 30 години. При сравняването на генетичните карти на близнаците били установени едни и същи вариации на гена трихохиалин при тези с къдрави коси.
Благодарение на това откритие ще може да се предскаже дали едно бебе ще има къдрава или права коса. Освен това новата информация ще помогне на детективите да използват ДНК за по-точна електронна идентификация на заподозрени.