Неандерталците имали наченки на мислене със символи

Хората, живели в Африка преди повече от 100 хил. години, използвали цветни черупки от миди като украшения. Те обаче представлявали и начин за изразяване на индивидуалност, съобщи „Ню Йорк таймс“. Досега нямаше доказателство за подобно поведение при неандерталците. Археолози са открили обаче находки в Югоизточна Испания, които доказват, че неандерталците са използвали подобни предмети не само за декорация, но те са имали и символично значение. Учените от университета в Бристол са изследвали черупки от миди, открити в две пещери близо до брега, датиращи отпреди 50 хил. години – 10 хил. години преди съвременните хора да се появят в Европа. Откритите черупки имали еднакви по размер дупки, което навежда на мисълта, че са били използвали за нанизи, а освен това са били боядисани. Според археолозите тези предмети са били използвани със символично значение, за да обозначат кой е човекът, който ги носи. По същия начин различни обекти се интерпретират от съвременните хора, подчертават учените. Това е доказателство според тях за общите черти в поведението на съвременните хора и неандерталците.