Откриха първата "бездомна" планета

Астрономи наблюдаваха за пръв път истинска "бездомна" планета. Гигантското небесно тяло, което по техни изчисления е до седем пъти по-голямо от Юпитер, не обикаля около звезда, както е обичайно за останалите планети и екзопланети.

"Бездомната" планетата, наречена с неблагозвучното CFBDSIR2149, доказва на практика теорията, че в междузвездното пространство плуват големи тела, предаде БТА, която се позова на чужди медии.

Астрономите издирвали планети-скитници над 10 години и описват процеса като "да търсиш игла в хиляди купи сено". Според тях новооткритото тяло отговаря на специфичните критерии за маса, температура и възраст, за да бъде определена като планета.

Възрастта на CFBDSIR2149 е от 50 до 120 милиона години, а повърхностната температурата - приблизително 400 градуса по Целзий. Смята се, че планетата произхожда от група от около 30 много млади звезди, известни като движещата се група AB Doradus.

Планетата е открита от учени от университета на Монреал, които се консултирали с френски колеги. Те са използвали данни от канадско френския телескоп в Хавай и Много големия телескоп на Европейската южна обсерватория (ESO).

Смята се, че изолираната планета е отблъсната от други космически обекти, когато се е образувала. Астрономите се надяват, че с нейна помощ ще научат повече за свободно движещите се планети и екзопланетите.

Самото съществуване на CFBDSIR2149 подкрепя теорията, че този вид "бездомни" обекти са по-често срещани в космоса, отколкото се предполагаше досега.