Европейските учени опровергават теорията на САЩ за магнитното поле на Земята

• Екип от изследователи от няколко европейски университети, водени от руския физик Игор Абрикосов, е открил погрешна преценка в областта на теорията на магнитното поле на Земята, разработена от американски учени. В изследванията, водени от Абрикосов, участвали учени от Университета Линкопинг (Швеция), Йозеф Стефан институт в Любляна (Словения), Ecole Polytechnique в Париж и университета в Москва.
  • През януари 2015 г., експерти от Института Карнеги в САЩ, публикуваха в престижното научно списание Nature статия, в която те твърдят, че новата теория на образуване на магнитното поле на планетата, приета през 2012 г., не е наред. В своите изчисления, извършени по нов метод на изчислителната физика, американците твърдят, че теорията на оригиналната термична конвекция, която датира от 30-те години на миналия век, винаги е била правилна. Според "класическата" теория за произхода на магнитните полета на планетата, съществува термична конвекция в ядрото ​​на Земята.

"Изследователите от САЩ се съгласиха с аргументите на групата на Абрикосов и са оттеглили статия си в списание Nature от ​​април 2016 г. Класическата теория отново е опровергана ... Сега учените отиват обратно към изчисленията от 2012 г., които показват, че термичната конвекция не може да генерира магнитно поле на Земята. Дебатът за термичната историята на планетата все още е отворен "се казва в изявлението.