Астрономите откриха космически феномен, смятан за невъзможен

Екип от международни учени, ръководен от Чиа Мин Тан, от Центъра по астрофизика в Манчестър, Великобритания, е открил космически обект наречен PSR J0250 + 5854, радио пулсар чийто период на въртене е 23,5 секунди съобщи портал Phys.org.

Откритието е направено през юли 2017 г. в рамките на програма LOFAR All-Sky Survey, която изучава в северното полукълбо радио пулсари, т.е. извънземни радиационни източници на регулярна основа. Оказва се, че наскоро откритият пулсар, намиращ се на 5200 светлинни години от Земята, има най-бавната ротация, известна досега.

За астрономите намирането на радиопулсар с период на въртене, по-дълъг от 5 секунди, е предизвикателство; дори се смяташе за невъзможно да има обект от този тип, с ротация, каквато има PSR J0250 + 5854.

Освен това, екипът установил, че този пулсар има сила на магнитното поле на повърхността от 26 трилиона гауса и е на възраст 13,7 милиона години. Специалистите предполагат, че този изненадващ космически обект има биполярна конфигурация на магнитното поле.