Откриха ген-пейсмейкър

Британски учени декодираха гена, който държи ключа към ритъма на живота, като кара сърцето да бие, съобщи „Дейли телеграф“.
Експертите се надяват, че откритието на „гена-пейсмейкър“ може да доведе до създаването на нови лекарства за предотвратяване на сърдечни удари и заболявания. Сърдечните болести са основната причина за смъртността по света, като годишно почти 7 млн. души умират от подобни заболявания.
Учените от „Импириъл колидж“ в Лондон са открили гена, който контролира електрическите сигнали, регулиращи сърдечния ритъм. Те изследвали генетичен материал на близо 20 хил. души, за да открият генетични фактори, влияещи върху сърдечния ритъм. След това учените анализирали електрокардиограми на всеки от участниците и измерили времето, за което електрическите сигнали стигат до различни части на сърцето. Те открили, че определена вариация в гена SCN10A е свързана със забавяне и нарушения в сърдечния ритъм, както и с по-голям риск от вентрикуларна фибрилация. Изследователите се надяват, че изследването на различни вариации на този ген при различните хора ще помогне на лекарите да разберат защо някои са по-податливи на проблеми със сърцето от други.