Човешкият мозък се свива

Нашите мозъци се свиват, твърдят учени, възпроизвели череп на 28 хиляди години, открит във Франция, съобщи „Дейли мейл“.
Френските учени, които твърдят, че са успели да създадат един от най-добрите дубликати на ранния съвременен човешки череп, твърдят, че той е бил до 20% по-голям от черепа на днешния човек. Те не твърдят обаче, че нашите предци са били по-интелигентни, тъй като изследванията досега са показали, че съществува незначителна връзка между размера на мозъка и нивото на интелигентност. Смята се, че черепът, наречен Кроманьон 1 на името на пещерите в Дордон, където е бил открит, предполага, че мозъците ни просто са станали по-ефикасни.
Изследванията са установили, че малкият мозък – структурата, свързана с езика и концентрацията, изглежда заема по-голяма част от мозъка, отколкото в миналото. Това кара учените да предполагат, че някои структури в мозъка са „по-свиваеми“ от други. Учените поддържат няколко хипотези, с които обясняват мистерията на свиващия се мозък. Една от тях гласи, че по-големите мозъци са били необходими, за да преживеем тежките условия в епохата на късния Палеолит. Според друга теория, при високата детска смъртност в миналото само най-жилавите оцелявали, а те изглежда са били с по-големи мозъци.