Синтезират антибиотици от микроби в почвата

Учени от John Innes Centre в Норуич откриха метод за синтезиране на ново поколение антибиотици от микроби в почвата, съобщава в. „Индипендънт“. Методът е чрез разчитане на генетичния код на микробите, при които се убиват техните антитела, за да се произведат естествени токсини. По този начин, използвайки традиционните схеми, могат да се синтезират нови антибиотици. Новото в случая е, че гените на микробите от почвата са в процес, познат като „миниране на генома“, при който се прави пълен анализ на ДНК. Антибиотичните вещества са получени от плесени и бактерии, потискащи избирателно растежа и/или размножаването на други микроорганизми. Те са основно средство за лечение на инфекции, причинени от микроорганизми, но не са ефективни срещу вируси.
Професор Марвин Байб от изследователския екип твърди, че повечето клинично тествани антибиотици са от почвени микроорганизми, почвени бактерии и почвени фунги или техни елементи. Учените вярват, че в естествена среда те са в съревнование с други почвени микроби. Тази способност на микроорганизмите в почвата дава надежда, че могат да бъдат разработени много нови видове антибиотици, използвайки „генетична измама“, за да се провокира появата на непознати скрити гени и по този начин да се извлекат нови компоненти. Изследователите са изправени пред необходимостта да открият нови методи за „миниране“ на почвени микроби, което ще направи възможно да бъде победена резистентността на бактериите към лекарствата.
Ръководителят на екипа професор Тони Максуел се надява новото откритие да бъде използвано веднага и новите антибиотици скоро да бъдат на пазара.
Първите антибиотици са били използвани по време на Втората световна война, за да се лекуват инфекциозни заболявания, но в повечето случаи пациентът става резистентен към тях.
Преди две години учени откриха, че няколко видa бактерии в почвата могат да използват за храна най-силните антибиотици в света. Откритието им илюстрира степента, до която антимикробните лекарства губят войната с потенциалните си жертви. Изследването на почвени микроорганизми разкрива бактерии, които могат да устоят на антибиотици 50 пъти по-силно от стандартната бактериална резистентност.