В Млечния път може да има 2 милиарда планети като нашата

В Млечния път може да има около 2 милиарда планети. До този извод стигат астрономите, които анализират данните, събрани досега от телескопа „Кеплер“. Обобщението им е публикувано подробно в Astrophysical Journal, а кратко е представено в сайта Space.com.
Телескопът „Кеплер“ търси планети извън Слънчевата система, като следи за яркостта на звездите. Когато планета минава покрай диска на слънцето, тя за кратко време блокира част от неговото излъчване. Анализирайки тези „премигвания“, астрономите определят не само съществуването на планетата, но и нейния размер и период на въртене. Заедно с новите данни от „Кеплер“ общият брой на известните на учените екзопланети (извън пределите на Слънчевата система) стига 1235. Според учените сред подобните на Слънцето звезди делът на планети като нашата в обитаема зона съставлява от 1,4 до 2,7%. За подобни планети специалистите считат тези, чийто диаметър е в пределите от 0,8 до 3 земни диаметъра, а зоната на обитаемост е тази, в която може да има вода в течно състояние.
Авторите на изследването предполагат , че за 3 г. работа „Кеплер“ може да намери около 12 свята, подобни на земния. А около звездите в Млечния път се предполага, че се въртят общо около 50 млрд. планети.