Откриха протеин за нова ваксина срещу туберкулоза

Учени от Импириъл колидж в Лондон са открили протеин, който може да бъде използван при разработване на нова ваксина срещу туберкулозата, съобщи Би Би Си. Туберкулозата се причинява от бактерия и единствената известна ваксина против болестта е БЦЖ (BCG), но тя не е много ефективна. „Жълтата гостенка“ убива близо 2 милиона души всяка година.
Според организацията TB Alert изследванията са обещаващи, но има дълъг път до създаването на нова ваксина.
„Въпреки че повечето хора са ваксинирани с БЦЖ, всяка година в света се появяват 9 милиона нови случая на туберкулоза, затова ние трябва спешно да създадем по-ефективна ваксина срещу болестта“, каза ръководителят на проучването проф. Аджит Лалвани.
Учените търсят нов протеин, който да бъде използван за ваксината, за да предизвика имунен отговор и да осигури дълготрайна защита от Mycobacterium tuberculosis. Изследователите от Импириъл колидж са открили такъв протеин, наречен EspC. „Ние показахме, че протеинът EspC, който се отделя чрез бактерията, провокира много сериозен имунен отговор. Това го прави изключително надежден кандидат за нова ваксина против туберкулозата, която да осигури по-широк и силен имунитет от БЦЖ“, заяви проф. Лалвани.