Космически иновационен център отвори врати във Великобритания

Нов научен център за 40 млн. паунда, посветен на Космоса, бе открит във Великобритания, съобщи „Дейли мейл“.
Международният космически иновационен център в Харуел, Оксфордшир, е уникален за Европа и ще помага на университетите и промишлеността да работят заедно за разработването на космически технологии.
Космосът се смята за една от ключовите разрастващи се области на Острова, където този сектор е отбелязал ръст от 10% през изминалото десетилетие, припомня изданието. Британската космическа индустрия се оценява на 7,5 млрд. паунда и за да продължава да е успешен, бизнесът има нужда от правилната среда за устойчив растеж и иновации, подчерта британският министър на университетите и науката Дейвид Уилетс, който води церемонията по откриването на центъра заедно с принц Андрю. По думите му центърът предоставя отлични условия за частния сектор и университетите да работят заедно, да разработват нови космически технологии и да поддържат Националната програма за космически технологии на стойност 10 млн. паунда.
Първоначално Международният космически иновационен център ще има три основни дейности: разбиране и противодействие на климатичните промени, сигурност в Космоса и анализиране на данните, получени от наблюдателните спътници. Центърът е регистриран като компания с нестопанска цел и ще може да ползва десетки милиони лири публични и частни инвестиции през следващите години, отбелязва Би Би Си.
Директорът на „Сайънс Оксфорд“ Иън Грифин смята, че центърът ще постави страната на първа линия в космическите изследвания. „Великобритания има сериозна репутация във високотехнологичните космически мисии и през последните десетилетия британските учени са създали инструменти, които изследват комети и помагат за изучаването на най-отдалечените области от Вселената“, подчерта астрономът.
Откриването на центъра бе предшествано от съобщението на Европейската космическа агенция, че планира да създаде космически кораб съвместно със САЩ до десет години. Европа вече разполага с орбитален товарен кораб ATV, който може да превозва до 7,5 тона товари до Международната космическа станция, но сега иска да разработи още по-усъвършенствана машина.