Разбиха CO2 на въглероден моноксид само с помощта на светлина

Скорошно откритие в областта на химичното разбиване на въглеродния диоксид на използваеми компоненти накара учените да се замислят за съществуващите и потенциалните организми, които могат да изпълняват тази задача, съобщи „Сайънс дейли“.
Учени от Мичиганския и Оксфордския университет са открили начин за ефикасното превръщане на парниковия газ във въглероден моноксид само с помощта на видима светлина. Това откритие демонстрира как CO2, който е в изобилие около нас, може да се превърне в търговски използваемо съединение със значително по-малко енергия от съществуващите в момента методи. Освен това този метод не се различава особено от методите, използвани от живите организми. Засега на учените не е известен подобен организъм, който да използва светлинната енергия за активирането на въглеродния диоксид и превръщането му във въглероден моноксид, но те смятат, че такъв може да бъде открит или генетично модифициран за подобни цели.
Директният продукт – въглеродният моноксид, може да се използва в други процеси за производство на електричество или водород. Освен това въглеродният моноксид има значителна горивна стойност и може лесно да бъде превърнат във въглеводороди или в метанол, използван за течно гориво.