На „Дискавъри“ откриха теч на химикали

На совалката „Дискавъри“, която се готви за полет към Международната космическа станция на 1 ноември 2010 г., бе открит теч от един от компонентите на горивната уредба, съобщи space.com.
По време на проверката на совалката на стартовата площадка експертите установили изтичане в задната част на машината на силно токсичния монометил хидразин – един от двата химикала, използвани за запалването на двигателите от двете страни на опашката на совалката, съобщиха представители на НАСА. За да спрат теча, който засега е много слаб, инженерите на НАСА смятат да затегнат шест болта около уплътненията на мястото на повредата, а ако тези мерки не са достатъчни, уплътненията ще бъдат сменени. Ремонтните действия могат да бъдат завършени, без да предизвикат забавяне на планирания полет на „Дискавъри“, увериха от НАСА.
Двата хидразинови двигателя са жизненоважни за мисията на совалката. Те се използват за мащабни корекции на курса, докато совалката е в орбита, както и за започване на спускането обратно към Земята. „Дискавъри“ има още три главни двигателя, които помагат за извеждане на совалката в орбита. Тази мисия е последна за „Дискавъри“, която е най-старата совалка на НАСА, и една от последните две мисии на совалки на американската космическа агенция.